Advertoriály byste měli znát
Pro toho, kdo se rozhodně pořídit si vlastní web, může zejména v první chvíli vyvstat problém s tím, že se na něj počnou hrnout nespočetné cizí výrazy, pod nimiž si nejednou nedokáže vůbec nic představit. A je tak záhodno se touto problematikou zaobírat, aby dotyčný zvěděl, co je co a co je k čemu dobré. Aby si takový majitel webu svojí neznalostí náhodou neuškodil.
A pokud pak dotyčný narazí na pojem advertoriál,neměl by ho nechat bez povšimnutí, neměl by ho z nevědomosti opomenout. Protože jde o něco, co je pro weby často velice důležité.
Co že se za tímto pojmem ukrývá? Jde v podstatě o placenou reklamu, jež ale vypadá docela jinak než to, co nás pomalu na každém roku bombarduje a zpravidla i obtěžuje a čemu se raději vyhneme, jde-li to. Tady jde o placené články, u nichž jde v první řadě o plnění reklamních úkolů, ovšem je tu tak činěno v podobě článků napsaných redaktory, jež jsou použity coby obsah webu a své čtenáře ovlivňují podprahově. Takové reklamě se tak návštěvníci internetových stránek nevyhýbají, neignorují ji. Právě naopak – začtou se a zví tak reklamní sdělení, aniž by si to dost možná vůbec uvědomovali. Což je u reklamy velice důležité, ba přímo zásadní.
A ani tím ještě nejsou možnosti, jež podobné články skýtají, vyčerpány.
Do takových advertoriálů lze totiž rovněž vkládat zpětné odkazy, jimiž jsou návštěvníci jednoho webu přesměrováváni na web jiný. A takový linkbuilding má jak známo pozitivní vliv na návštěvnost, ať už tím, že bezprostředně nasměruje čtenáře na zvolenou internetovou prezentaci, nebo tím, že počet a kvalita podobných odkazů ovlivňuje i výsledky dotyčné internetové prezentace ve vyhledávačích a coby součást optimalizace neboli SEO podporuje vzestup dotyčného odkazu mezi tím, co je vyhledáno, na nejvýhodnější pozice, což opět pozitivně ovlivňuje sledovanost dotčeného webu.
A to je něco, co nelze v žádném případě ignorovat.